Anyagválasztás tippek

Az anyagválasztás mindig fontos kérdés, hiszen ha értesz az anyagokhoz, akkor sokkal kreatívabban dolgozhatsz, szabadjára engedheted a fantáziádat. Anyagválasztási tippek következnek.

Vajon mit tudnak azok a hobbi varrónők, akik képesek mindig a megfelelő anyagot kiválasztani? Mennyire járatosak az anyagismeret fortélyaiban?

Az anyagválasztásnak is vannak olyan fő szempontjai, lépései, amelyeket ha ismersz, akkor sokkal magabiztosabban állhatsz neki a ruha vagy a varrás megtervezésének, és nem érhet meglepetés. Emellett a kelmevásárlásban is vannak olyan “szabályszerűségek”, amikkel jó tisztában lenni, hogy otthonosabban mozogj, amikor elmész anyagot választani. Ekkor az otthon elfekvőben lévő anyagról is magabiztosan meg tudod állapítani az összetételét, szálirányát és egyéb, a szabáshoz nélkülözhetetlen sajátosságát, így nem a kukában végzi majd. Ha már itt tartasz, akkor az azt jelenti, hogy az anyagismeret terén megszerezted azt a jártasságot, ami nélkül nem lehet elkezdeni varrni.

Többek között ezt érdemes figyelembe venned anyagválasztás során:

1) Jó, ha ismered a legalapvetőbb kelmék szerkezetét, struktúráját (kötött, szövet, stb.), anyagösszetételét, és azt, hogy ezekre mi jellemző, mivel lehet számolni. Nem mindenre alkalmas a kötött anyag, és fordítva.

2) Tervezd el, hogy milyen vastagságú, merevségű kelme a legmegfelelőbb a célodnak.

3) Gondold végig pl., hogy ha ruhát varrsz, akkor megengedheted-e azt, hogy gyűrődésre hajlamos anyagból készítsd el, mert ez esetben fel kell készülnöd arra, hogy folyton vasalj.

4) Ha nem áll rendelkezésedre semmilyen információ az adott anyagról, akkor érdemes tudnod, hogy mi a megoldás, mit tehetsz. Ebben nélkülözhetetlen az anyagválasztás rejtelmeibe beavató oktatóanyagunk amit , a Kelme Beavató, amit a Prémium csomagunk megrendelőinek ajándékba elküldünk!

Kelme