Ferdepánt felvarrás – milyen variációk vannak?

Az egyik legkedveltebb díszítési technika a ferdepánt felvarrás. Sokféle megoldást tesz lehetővé a varrás folyamatában.

Kata gyakran használja a ferdepántot a varráshoz, és ha már a kisujjában van a szabás-varrás tudománya, akkor természetesen a ferdepántokban is kiélte a kreativitását. Ha egyelőre még az egyenes varrás is gondot okoz, akkor ajánljuk ingyenes varrótanfolyamot itt.

Mire használhatod a ferdepántot?

  • Ujja aljának eldolgozására (pl. tölcsérujj)
  • Átlapolós elejű top eleje eldolgozásához és megkötőként
  • Top pántjaként, ekkor magad szabod ki a pántot
  • Nyak kivágás eldolgozására
  • Terítő szegés helyett, díszítésnek is
  • Rátétek felvarrásához

Hogyan készíthetsz ferdepántot?

Hogyan néz ki készen a ferdepánt?

  1. Az 1-2 fotókon a Kata által készített top nyakkivágását és karöltőjét díszíti saját anyagából szabott pánt, amely egyben megkötőként is funkcionál.
  2. Majd az egyik hagyományőrző ruhát láthatod, amelynek a hátát egy hímzés díszíti, és az egész rátét ferdepánttal van a hátára varrva.
  3. Ezen kívül a nyakrészt és a gallért is ferdepánt díszíti, az ujját szintén ferdepánttal szegte be.
  4. Kata főiskolai divattervező versenyen második helyezést elért kollekciójából az egyik ruhadarab elejét, és a mellszabásvonalat is ferdepánttal alakította ki, és a vállpánt is saját anyagából szabott szatén ferdepánt.
  5. Végül egy valentin napi párnahuzat, amelyet egy fotóval ellátott rátét díszít. A rátét széle is ferdepánttal van eldolgozva. Nagyításhoz katt a képekre!

varrotanfolyam varrás kezdőknek online

További olvasnivalók:

Ferdepántok, szalagok, rátétek >>>

6 hozzászólás

  1. Kedves Kata. Szeretném megkérdezni, hogy a ferdepánt ( ha nincs behajtva a széle ) nem kezd el foszlani egy idő után ? Én egy régi takarómat szretném új ferdepánttal kőrbe szegni. Mit tanácsolsz, készen milyet vegyek az üzletben. Köszönöm a válaszodat. Mivel nekem régi zinger, lábbal hajtott gépem, tanfolyamra nem tudom magammal vinni.

    Köszönöm a válaszodat előre is
    Judit

  2. Fábián Barbara

    Kedves Kata,
    Azt szeretném megkérdezni, hogy mit ronthatok el akkor, mikor a ferdepánt felvarrása előtt, szépen a hátamhoz, karomhoz ‘simul’ az anyag, de, a felvarrás után, viszont, enyhén hullámos, illetve, helyenként eléggé eláll a testtől. Olyan, mintha egy mmm, agyon mosott, régi ruha lenne, mintha kinyúlt volna. Nagyon sokat gyakorlok, de, még mindig nem jó… és már nagyon elszomorít. Köszönöm, előre is a tanácsod. 🙂
    Szép napot Neked.
    Barbara

    • Kedves Barbara,
      valószínűleg a ferdepánt felvarrásával egyidejűleg megnyúlik az anyagod, amire varrod fel a pántot. Ezt úgy tudod kiküszöbölni, hogy felvarrás közben a pántot kissé megnyújtva ereszted rá az anyagodra, ezáltal nem lesz lehetősége megnyúlnia az anyagnak. Jó gyakorlást 🙂

  3. Fábián Barbara

    Drága Kata,

    Sikerült, úgy csináltam ahogy mondtad. 🙂 🙂 🙂
    Nagyon köszönöm. Eltelt “pár” nap… mire ráéreztem.

    Barbara