Bundazsák varrása babakocsiba

A bundazsák varrása babakocsiba már régen tervbe volt véve, és ha babád van, akkor neked is érdemes idejekorán rákészülni, nehogy kitavaszodjon, mire használatba veszitek. A bundazsák varrás során a ki és beforgatásokra és a cipzár bevarrásnál érdemes jobban ügyelni.

Kata majdnem kicsúszott az időből, mert baba mellett kevesebb idő jut a varrásra, de végül még a mínuszok beállta előtt megvarrta a bundazsákot. Egyébként ha még teljesen kezdő vagy, akkor a varrás alapfortélyait könnyedén elsajátíthatod, ha kéred az ingyenes varrótanfolyam leckéket , amikből már oly sokan tanultak meg varrni, és jutottak sikerélményekhez.

varrotanfolyam varrás kezdőknek online

Szint: középkezdő, közép szinttől ajánlott!

Bundazsák varrása babakocsiba – hozzávalók

A bundazsák kész méretei (hossz x szélesség) 100 cm x 55 cm.
Mindehhez pedig Kata háromféle anyagot használt fel:

  • Vatelin (vlies): egy vastagabb és egy vékonyabb, mindegyikből 110 cm hosszút (duplaszéles mindegyik)
  • Vízlepergető anyag: volt otthon maradék, ezeket kombinálta össze, de ha vásárolod, akkor duplaszélesből 110 cm-t vegyél
  • Babysoft:  duplaszélesből (140 cm) elég itt is a 110 cm. Lehet hogy spórolsz te is, ha Katához hasonlóan megvásárolsz készen kapható babysoft plédet, amit bármelyik diszkont áruházban megtalálsz, és olcsóbban jön ki, mintha méterben vennéd.
  • Zsinór a bundazsák fejrész összehúzásához.
  • Cipzár – 60 vagy 70 cm hosszú

Bundazsák szabásminta és szabása

Az 1. fotón látható, jobboldali mintát szabd ki a duplán hajtott anyagodból. A baloldalon elölnézetből láthatod a kiszabandó formát. A fejrészen egy nagyobb ovális forma van kialakítva, ennek a kerületébe lesz behúzva a zsinór, amivel szabályozhatod majd a bundazsák nyílását.
A bundazsákon nem lett kialakítva a biztonsági öveknek bekötő nyílás, ha ilyet szeretnél, akkor azt igazítsd a saját babakocsitokhoz. A megvarrása során használj sűrű cikk cakk öltéseket vagy ferdepántot.
Elsőként tehát szabd ki a 3 féle kelméből a bundazsák formát. Kata a vízlepergető anyagokat már meglévő kelmékből kombinálta össze. (1-2-3 fotók)

Így néz ki egymásra terítve a három kelme réteg, sorrendben: legalul a babysoft, középen a két vatelin réteg és kívül a vízhatlan anyag. (4. fotó)
A babysoft kelme elejeközepéből vágj le annyit, hogy ne keletkezett túl nagy bőség majd a bundazsák belsejében. Egyszerűen hajtsd kész formára a bundazsákot, és a babysoft bőségét vágd le az eleje közepéről hosszában (kb. 2-5 cm összesen)

Szabj a cipzár hosszának megfelelő hosszúságú, és 16 cm szélességű pántot a vízhatlan kelméből, és 8 cm széleset a vatelinből. Ez lesz a cipzárt fedő alkatrész. Tehát pl. 70 cm-es cipzár esetén szabj 75 cm hosszú pántokat.

Bundazsák varrása lépésről – lépésre

1.Varrd rá a babysoft kelme eleje közepének fonákoldalára a cipzár szárait úgy, hogy a varrásszélesség a vízhatlan kelme felé essen (5. fotó) (Ha alakítottál ki bekötőpontokat, akkor mindegyik réteget összefogva a nyílásokat varrd körbe sűrű cikk cakk öltéssel, vagy pedig a vízhatlan és a babysoft réteg nyílásainak varrásszélességét egymás felé hajtva.)

2.Vágj le a vatelin eleje közepéről annyit, hogy ne lógjon túl a cipzáron, majd rögzítsd a babysofthoz és varrd le cikk cakkal a bundazsák belső feléről. Ezzel rögzíted a belső bélést. (6. fotó)

3.Hajtsd ketté a vízhatlan pántodat hosszában úgy, hogy a fonákoldala legyen kívül, és varrd össze a felső szélét. Fordítsd ki, csúsztasd bele a vatelin pántot, és varrd le cikk cakk öltéssel a pánt nyílását, majd végül erősítsd meg egyenes öltésekkel a pánt felső szélét (és az alsót is, amennyiben a bundazsák elejét egybe szabtad). (7. fotó baloldali képe)

4.Gombostűzd rá a pántot a vízhatlan kelme eleje közepének színoldalára 3,5 cm-re beljebb az eleje közép vonaltól, és varrd rá. (7. fotó)

5.Varrd össze a babysoft és a vatelin rétegek eleje közepét a cipzár aljáig, de fölötte 1 cm-rel bezárólag (8.fotó)

6.Varrd össze mindkét kelmeréteg alját is. Ha úgy szeretnéd a vatelin réteget összevarrni, ahogyan a képen is látod, vagyis hogy a varrásszélesség a babysoft réteg felé essen, akkor az összevarrás során az alján hagynod kell egy kisebb nyílást, mert csak így tudod majd visszaforgatni a zsákot. (9.fotó)

7.Varrd össze a vízhatlan réteg alját is (az eleje közép részen keresztül kifordítva), és a bundazsák sarkait – ha szeretnéd – varrd csapottra (10. fotó)

8. Hajtsd be és varrd le néhány cm hosszan a vízhatlan és a babysoft kelme találkozásánál az eleje közép részt, itt fog bebújni a zsinór (11. fotó)

9.Gombostűzd rá a cipzárra a vízhatlan réteg eleje közepét  (12. fotó)

10.Varrd meg (13. fotó)

11.Varrd körbe a bundazsák fejrészét kb 2 cm szélesen, és fűzd be a zsinórt (14. fotó)

12.Indulhat a séta! (15. fotó)

Bundazsák varrásának lépései fotókban:

1_bundazsák varrása babakocsiba

1. fotó

2_bunadzsák varrása babakocsiba

2. fotó

3_bundazsák varrása babakocsiba

3. fotó

4_bunadzsák varrása babakocsiba

4. fotó

5_bunadzsák varrása babakocsiba

5. fotó

6_bunadzsák varrása babakocsiba

6. fotó

7_bunadzsák varrása babakocsiba

7. fotó

8_bunadzsák varrása babakocsiba

8. fotó

9_bundazsák varrása babakocsiba

9. fotó

10_bunadzsák varrása babakocsiba

10. fotó

11_bunadzsák varrása babakocsiba

11. fotó

12_bunadzsák varrása babakocsiba

12. fotó

13_bunadzsák varrása babakocsiba

13. fotó

14_bunadzsák varrása babakocsiba

14. fotó

15_bunadzsák varrása babakocsiba

15. fotó

bundazsák szabasminta

Bundazsák szabasminta