Adventi naptár készítése

Adventi naptár készítése egyszerűen, képes varrás leírással. Szinte gyerekjáték az adventi naptár megvarrása, gyermekeink és családtagjaink legnagyobb örömére.

De ha még csak most ismerkedsz a kezdő varrás alapjaival, akkor is bátran nekiállhatsz a varrásnak! Ha úgy érzed, hogy nincs meg az alaptudásod a varráshoz, akkor ajánljuk az ingyenes online varrótanfolyam alapozó leckéit (varrógép beállítása, egyenes öltés, stb.), ha pedig ennyi nem elég, de azonnal varrnál, akkor a Varrás Kezdőknek Képes Varrótanfolyam lehet a segítségedre.

varrotanfolyam varrás kezdőknek online

Adventi naptár készítése, a hozzávalók

Karácsonyi mintás duplaszéles kartonból 80 cm hosszúságú, kell hozzá zsinór, vagy valamilyen kötöző és egy vállfa. (1. kép)

Adventi naptár készítése szabásminta alapján:

Kis zsákok: 15 cm x 20 cm -es téglalap, ebből 24 db kell (1. kép)

Vállfa takaró: 45 cm x 18 cm-es téglalap, ebből 2 db kell (2. kép)

Adventi naptár varrás lépései:

Kis zsákok készítése (hasonlóan készül, mint a tornazsák):

1. A téglalap 20 cm-es oldalát hajtsd félbe úgy, hogy a színoldal befelé nézzen és varrd végig a zsák alját (a 15 cm-es oldalt).

2. Varrd végig a zsák oldalát is (20 cm-es oldal) úgy, hogy a felső részén 2 cm szabadon maradjon. (3. kép)

3. Ezt a 2 cm-es részt hajtsd el két irányban, és rögzítsd le.

4. Végül készítsd el a zsinórházat dupla visszahajtással, fordítsd ki a zsákocskát és fűzd be a zsinórt. (4-5. kép)

Vállfa takaró készítése (hasonlóan készül, mint az oviszsák felső része)

1. A két téglalapot a hosszanti oldalukon hajtsd félbe, illeszd egymásra, tedd rá a vállfát, és annak segítségével a igazítsd le a tetejét, vágj egy kis háromszöget, itt bújik ki majd a vállfa (6. kép)

2. Az így kapott alkatrészeket színt színnel fektesd szembe, és az oldalait és a vállfára fekvő részt (kivéve a háromszöget) varrd össze

3. A takaró felső részét, ahol a vállfa előbújik (háromszög rész), szegd el

4. A takaró alsó részét hajtsd vissza duplán (7. kép)

5. Majd fordítsd ki (8. kép)

Végül a kis zsákokat textilfilccel beszámozzuk 1-24-ig, majd kössük fel őket a vállfára, a vállfa takarót húzzuk rá, és kész az adventi naptár, már csak az ajándékok hiányoznak!