Karácsonyi ablakdekoráció

A karácsonyi ablakdekoráció készítése nemcsak otthonunk szegleteit, hanem a lelkünket is ünneplőbe öltözteti. A karácsonyi ablakdekorációt, vagy ablak füzért az ablakodba akaszthatod, mutatjuk hogyan varrd meg.

A karácsonyi ablakdekoráció a szobába lépve jelzi mindenkinek, hogy valami készülődik az időben, valami fontos, meghitt pillanatnak az eljövetele. Ha ismered a karácsonyi “hangulat” érzését, akkor biztosan neked is egyik kedvenced lesz ez a dísz, aminek a leírását és elkészítését mutatom most meg.

Kezdő varrás tudással is bátran nekiállhatsz, akár az ingyenes varrótanfolyamunkban varrótanfolyamunkban kaphatsz segítséget. Ha további gyakorlatra szeretnél szert tenni (pl. nadrág felhajtás), akkor a Varrás Kezdőknek 1 kurzusát ajánljuk, távoktatásban. A szabás alapjait pedig a Szabás Varázsból sajátíthatod el.

varrotanfolyam varrás kezdőknek online

Karácsonyi ablakdekoráció szabásminta:

Az 1. fotón látható figurákból szabj ki szabadon választott számút. Mi  6 db fenyőfát, 8-8 db csillagot és holdacskát és 20 db hópihe golyót használtunk.

Hozzávalók tehát (1. kép):

Szatén a csillaghoz és a holdhoz, zöld vászon a fenyőfának, vatta a hógolyónak, vékony vatelin és damilcérna a felfűzéshez. Minden alakzathoz 2 db 10×10 cm-es nagyságú textíliára van szükség, egyik a forma eleje, másik a háta lesz, és köztük vatelin. Ez alapján kiszámolhatod a teljes anyagszükségletet a karácsonyi ablakdekorációhoz. Elsőként szabd ki az alakzatok egyik oldalát (a másikat ne), és a vatelint se vágd formára.

Karácsonyi ablakdekoráció varrása:

1) Varrd rá a vatelinre az egyik formát 1 mm-esen, és ezután vágd körbe a vatelint a forma kontúrjának mentén (3 – 5. kép)
2) Majd varrd fel az így kapott alakzatot 1 mm-esen a textíliára úgy, hogy az alakzat vatelines oldala és a textília fonákoldala egymással szembe nézzenek, és ezután vágd körbe a formát. (6-8. kép)
3) Gyúrj vattából hógolyókat, majd fűzd fel a díszeket tetszőleges sorrendben a damilra. (9-92. kép)
4) Rögzítsd az ablakra a karácsonyi dekorációt, vagy tetszőlegesen bárhová. Készíthetsz több szálat is, vagy egyetlen hosszút, amit több szálra osztasz a dekoráció rögzítésnél. (93 – 95. kép)

Karácsonyi ablakdekoráció varrása képekben, nagyításhoz kattints a képre:

Van fotód? Küldj az általad megvarrt darabról képet e-mail címünkre.

1 Megjegyzés

  1. Nagyon tetszenek a karácsonyi díszek,én is megvarrom.Üdv.Bori.