Ülőpárna varrás

Az ülőpárna varrás a kezdő varrás tudással rendelkezőknek is szinte gyerekjáték. Az itt bemutatott ülőpárna varrása során díszítést is alkalmaztunk, színes ferdepántokkal dobtuk fel a párna széleit!

Az ülőpárna varrás lépéseinek elsajátításában segítségedre lehet az ingyenes online varrótanfolyamunk.

Ülőpárna varrás hozzávalói

Valamilyen nem rugalmas kelmére lesz szükséged, mi most maradék nehézselyem anyagot választottunk. Az ülőpárnához szükséged lesz még szivacsra is, amit pl. függönytextil boltban is megkaphatsz, vagy kifejezetten szivacsokat árusító helyen. 3 cm vastagságú szivacs elegendő, és kérésre méretre is vágják Neked. Emellett ferdepánt is kell a varráshoz, mi a maradékokból különböző színűeket kombináltunk össze.

Ülőpárna szabásminta és szabás – videóban

Az ülőpárna szabását ebben a másik bejegyzésben mutatjuk be részletesen, különleges formában, egy videóban!
Egyébként az ülőpárna kész mérete 30 x 32 cm, de ettől nagyobbat (vagy kisebbet) is készíthetsz!

Ülőpárna varrás lépései

  1. Színoldalról varrd körbe a párna széleit, 0,5-1 cm varrásszélességgel úgy, hogy hagyj akkora kiforgatónyílást, amin majd be tudod bújtatni a szivacsot. (1-3. kép)
  2. Bújtasd bele a szivacsot a párnahuzatba (4-5. kép)
  3. Gombostűzd fel a szélekre a ferdepántot (6. kép)
  4. Két lépésben varrd fel a pántot a párna széleire – ezt a műveletet megtanulhatod részletesen ebből az oktatócsomagunkból.
    A párna széleire történő felvarrás közben igyekezz a párnát kissé összelapítani, hogy a varrógéptalp jól elférjen a szivacstól, vagy akár használhatsz cipzárvarró talpat is.
  5. Készen van! (7-8. kép)

varrotanfolyam varrás kezdőknek online

Ülőpárna varrás varrás képeinek nagyításához kattints a fotókra:

2 hozzászólás

  1. Kelemen Jánosné

    Kiváncsi lennék egy hátul masnis magasított támlás

    étkezőszék szabás mintájára Köszönöm

  2. Pappné Marika

    A varrás nem probléma,Tudok varrni.
    A szabással van gondom a képen bemutatott szoknyák közül a fehér tetszik nagyon