Valentin napi párna varrás

A valentin nap párna varrásával igazi ünneppé alakulhat, főleg ha olyan párnát varrsz, mint amilyen ez is. Nincs is jobb időtöltés, mint egy február eleji, hétvégi, hóeséses napon kedvesednek elkészíteni a személyre szóló, valentin napi, szives fényképes párnát.

A színek, formák variációs lehetőségei miatt bátran kijelenthetjük, hogy ha elkészítesz egy ilyen meglepetést, akkor biztosan nem lesz párja sem égen, sem földön 🙂

Ami az egyik legfontosabb kellék ehhez az ajándékhoz, az kettőtök fotója, amit a mai technikának köszönhetően textíliára is nyomtathatsz. A legjobb választás e célra a Gravír Expressz. Ha vidéki vagy, akkor is vállalnak fotónyomtatást, és nem csak textíliára, hanem pólóra vagy bármi másra, amire szeretnéd.

A valentin nap párna elkészítési módja kezdő varrás tudással is kivitelezhető (ha még nem tudsz jól varrni, jelentkezz ingyenes online tanfolyamunkra):

Valentin nap párna hozzávalók és szabásminta (1 kép):

letöltésért kattints ide, utána nyomtasd ki), 70 cm hosszú szatén ferdepánt

Valentin napi párna szabása:

1. A fotónyomással ellátott textíliából vágd ki a szív formát. Ahhoz, hogy a sablon függőlegesen kerüljön az anyagra, jelöld meg a fotó középvonalát két gombostűvel ( kép),

2. majd hátoldalról vékonyan húzz egyenest grafit ceruzával (2. kép).

3. Ennek mentén hajtsd félbe az anyagot, helyezd rá a sablont és már szabhatod is (3. kép).

4. A formát a sablonnál kb 1 cm-rel nagyobbra szabd, ennyit hagyj varrás szélességnek. Ha a szabástól a textil kicsit meggyűrődik, vasald le, de csakis fonákoldalról, és nem túl magas hőfokon, hogy a festés ne kopjon le. (6. kép)

Valentin nap párna varrás lépései:

1. A formát gombostűzd fel a párnahuzat elejére (dolgozz úgy, hogy a párnahuzat cipzárral ellátott nyílásán át benyúlsz a huzatba, és ezzel segíted magadat és a kézzel végzendő műveleteket)

2. Férceld rá a párnára a szív alakot ( .kép)

3. Majd varrd rá a huzatra, szorosan a forma szélénél, egyenes öltéssel (4. kép)

4. A ferdepántot félbehajtva férceld azt rá a forma szélére úgy, hogy takarva legyen az előző varrás vonal. A ferdepánt hajtott éle legyen kifelé, a szélei pedig befelé, hiszen a pánt így tud a legjobban a forma íveihez alakulni. A fércelést a szív csücskénél kezdd, és a belső íven végezd. (5. kép)

5. Varrd rá a pánt belső ívét a huzatra a csücsöktől kezdve, de hagyj egy kis részt szabadon a pántból indulásnál, hogy a visszaérkezéskor a pánt másik végét szépen a pánt eleje alá tudd hajtani, és úgy levarrni. (6. kép)

6. Tűzd le a ferdepánt külső szélét is, majd az egész rátétet a fonákoldalról vasald le.

A legjobb, hogy változatos sablon formákat is használhatsz, pl: kört, négyzetet, rombuszt, vagy amit a fantáziád diktál, és a sablont Te magad is elkészítheted. Így kedvesed vagy szeretteid igazán egyedi és megismételhetetlen ajándékot kapnak! A varrás kezdőknek így válik örömteli foglalatossággá!

varrotanfolyam varrás kezdőknek online

Valentin napi párna varrás fotók

Nagyításhoz kattints a képre!

 Még több párna varrás

2 hozzászólás

  1. Fércelés nélkül nem lehet a ferdepántot felvarrni? Most próbáltam a lányomnak egy tolltartót varrni, és alig tudtam átvarrni a géppel a szélét, nemhogy kézzel férceltem volna rá. Perzse elég girbe-gurba lett…hogyan kell ezt szépen csinálni?

  2. Kedves Teodóra, megpróbálhatod fércelés nélkül, ha kellően ügyes vagy, akkor sikerülhet. Vagy ha arra gondolsz, hogy a fércelés miatt vastagabb lesz az átvarrandó textilréteg, akkor nem, a férccérna nem befolyásolja a textília vastagságát. Kata