Szoknya varrás kezdőknek

A szoknya varrás kezdőknek sem álom, hanem nagyon is megvalósítható dolog. Főleg úgy, ahogyan most bemutatjuk: egy cipzár nélkül, tavaszi-nyári egyszerű szoknya varrásán keresztül. Ollókat és varrógépeket élesíteni, íme a lépések:

A szoknya varrás itt bemutatott lépései oly egyszerűek, hogy Te is bátran kirázod a kisujjadból, ha az ingyenes varrótanfolyamunkból  ellesed a fortélyokat, alapvető varrás tudnivalókat!

Szoknya varrás hozzávalók

varrotanfolyam varrás kezdőknek online

A szoknya szabásmintához egy laza, könnyű, mintás kelmét kerestünk, pontosabban már évek óta ott hevert a többi anyag között (ugye ismerős a helyzet? 🙂 ), várva jobb sorsára. Ami most el is jött. Az egyszerű szoknya varrás során kb 90 cm hosszú duplaszéles anyagot használtunk. Ehhez még szükséged lesz másfél – két cm széles gumira is, a derekához.

Szoknya szabásminta

A szabásminta területe a szoknya negyedrésze, és az anyagot ferde szálirányban szabtuk meg, így kihasználva a kelme ferde szálirányú rugalmasságát. Ez azért is jó, mert így lágy esése lesz a szoknyának, és a csípődre is feljön, mindenféle cipzár vagy hasíték nélkül!
Mivel csak kb. 90 cm-nyi anyagunk volt (1. kép), ezért úgy döntöttünk, hogy 4 részből szabjuk ki a szoknyát, elkerülve így a minták illeszkedésének káoszát. Így a szoknya két oldalára, háta közepére és eleje közepére került varrás. Csak úgy tudtuk kihozni a szoknya formát, hogy a kelme mintázat a hátán az elejével ellentétes irányba fusson, de így legalább extravagánsabb lett a szoknya.
A szoknya szabásminta nem más, mint egy keskeny körcikk forma, ilyet Te is könnyedén készíthetsz magadnak, a részletes magyarázatot itt találod meg, amellett, hogy a mintás anyagok felfektetéséről is tanulhatsz.
A ferde szálirányban hajtott anyagra tedd rá tehát a szabásmintát, gombostűzd le, majd rajzold körbe a mintát a textilre, azután szabd ki – 2. kép. (Szabás menetrendje, annak megtanulása itt)

Szoknya varrás lépései

1. Varrd össze a szoknya elejét, hátát és oldalait (mi interlockot használtunk, így az összevarráson kívül a varrásszél is egyből szegésre került) – 3. kép. A szoknya elején így a minták felfelé futnak (4. kép), míg a hátán lefelé (5. kép)
2. Szegd el a derékvonalat (6. kép)
3. Varrd össze a gumit körben, előtte a derekadon állítsd be a szükséges kerületet. (7. kép)
4. A gumit illeszd a szoknyaderékra, és egyszeresen hajtsd rá a szoknya derékvonalát. Gombostűzd meg néhány helyen
5. …és fonákoldalról varrd meg a gumiházat úgy, hogy közben a gumit a házban tartod. (8 -9. kép)
6. Hajtsd fel a szoknya alját egyszeres vagy dupla felhajtással. (10. kép) Felhajtásokat itt tanulhatod meg részletesen.

Ha még nem igazán vagy tisztában a szegésekkel, összevarrásokkal, tűk használatával, anyagokkal, és gondot okoz a fenti varrás leírás értelmezése, akkor inkább tanulj otthoni varrótanfolyamainkból, amelyek részletesen felkészítenek a legapróbb fortélyokra is:

Fotók (nagyításhoz katt a képre):