Ruhacsipesz zsák varrása

A ruhacsipesz zsák varrása amellett, hogy egyszerűsége miatt kiváló gyakorlás kezdő varróknak, megkönnyíti az életedet. Elég csupán a válladra akasztani, így mindkét kezed szabad marad a teregetéshez, és hajolgatni sem kell a csipeszekért. 

Ha még nem tudsz varrni, akkor kérd az ingyenes varrótanfolyam leckéket, amiből megtanulhatod a legalapvetőbb varrási műveleteket.
A ruhacsipesz zsák varrása pillanatok alatt elkészíthető, ráadásul nincs is annál nagyobb öröm, mint a szabadban kiteregetett, frissen mosott ruhák.

Ruhacsipesz zsák varrása – a hozzávalók:

A ruhacsipesz zsák varrása alig igényel alapanyagot, akár maradék textíliákból is összeválogathatod. Mindössze három dologra lesz szükséged:

·         45 cm vastag vászon anyagra

·         45 cm szegőpántra

·         Papír

Ruhacsipesz zsák szabásminta

Első lépésként a saját szabásmintádat kell elkészítened. Vágj ki két 45×30 cm-es téglalapot a papírból és ragaszd őket össze a hosszabb oldaluk mentén, majd hajtsd félbe úgy, hogy a hosszabb oldal továbbra is 45 cm maradjon, a rövidebb pedig így 15 cm lesz. Majd kerekítsd le a papír széleit. (Képek a cikk végén)

Majd vágj ki a vászonból egy, a mintának megfelelő darabot – ez lesz a zsák hátsó része. Ezután vágj le egy 2,5 cm széles csíkot a minta tetejéből, követve annak ívét. Használd ezt a lekicsinyített mintát a zsák elülső részének kivágásához. Az elülső rész így kicsit szélesebb lesz, mint a hátsó, melynek köszönhetően a zsák szája magától kinyílik, így kényelmesebbé téve a teregetést.
A vállpánthoz szabj ki egy 12 cm széles, 45 cm hosszúságú darabot a vászonból.

Ruhacsipesz zsák varrása lépésről lépésre

1. Varrd végig a szegőpántot az elülső rész felső ívén. Helyezd egymásra a két részt és gombostűvel rögzítsd őket.

2. Varrd őket egymáshoz majd fordítsd ki a zsákot, hogy a megfelelő részek nézzenek kifelé.

3. A vállpánt megvarrásához hajts be a kiszabott pánt mindkét szélén 1-1 cm-t, majd hajtsd félbe a pántot és varrd össze.

4. Illeszd a pántot a zsák hátuljához, rögzítsd gombostűkkel, majd varrd is oda. Kész is van! A pánt hosszúságát szabályozhatod annak megfelelően, hogy hol csomózod össze a két végét.

Ennyire egyszerű a ruhacsipesz zsák varrása!

Bővebben a ruhacsipesz zsák megvarrásáról és képek itt >>>