Rugdalózó átalakítás varrással – VIDEÓ

Ha már rövid a nadrágrésze, akkor a megoldás a rugdalózó átalakítása varrás segítségével. A rugdalózó nadrág részét így meghosszabbíthatod, mutatjuk videóban!

Ha csak most ismerkedsz a varrással, akkor az ingyenes varrótanfolyam leckék valók neked!

Rugdalózó átalakítás videóért görgess lejjebb!

Rugdalózó átalakítás hozzávalói

Egy készen vásárolt rugdalózó, és kötött rugalmas kelme (passzé), ezt fogjuk a nadrágrész aljához varrni. Erre a célra megteszi egy már nem használatos trikó vagy vékony, elasztikus kötött kelme is.

Rugdalózó átalakítás menete: a szabás

A rugdalózó átalakítás első lépése, hogy vágd le a rugdalózó lábfejrészét úgy, hogy a nadrágrész alja egyenes vonalú legyen. Mérd le az alja kerületét. Ezután szabj ki a rugalmas kelméből 2 db téglalapot. A hosszabbik oldala legyen az alja kerületnél 2-2,5 cm-rel rövidebb és ehhez még add hozzá a varrásszélességet. Tehát ha pl. 22 cm a rugdalózó nadrág aljának a kerülete, és interlockkal fogod összevarrni, akkor 19,5 cm + 0,5 cm (interlock) varrásszélesség, azaz összesen 20 cm legyen a téglalap hosszabb oldala. A rövidebb oldal hossza pedig a passzé kész hossza + varrásszélesség mennyisége legyen.

Rugdalózó átalakítás varrásának lépései

  1. Hajtsd félbe hosszában és varrd össze a passzé rész oldalait (interlock vagy overlock vagy cikk-cakk öltésekkel)
  2. Az így kapott textilgyűrűt hajtsd újra félbe (kerülete mentén)
  3. Illeszd rá a rugdalózó nadrágrész színoldalának aljára
  4. Varrd össze a kelmerétegeket

Rugdalózó átalakítás videó: