Rugdalózó varrása nyárra

A rugdalózó varrása akkor jöhet szóba, ha megjött a jó idő, és közeledik a nyár. Ilyenkor senkinek sincs kedve a lakásban ülni, irány a kert, a természet, a friss levegő. Hogyan tudsz könnyedén kényelmes, nyári rugdalózót készíteni a babádnak, amiben biztosan élvezni fogja a jövés-menést?

Rugdalózó varrása – a hozzávalók

Ha még nem tudsz varrni, akkor kérd az ingyenes varrótanfolyam leckéket, amiből megtanulhatod a legalapvetőbb varrási műveleteket.
A nyári rugdalózó varrása során először is szükséged lesz a szabásmintára (cikk végén). A minta egy 12 hónapos gyermek méretének felel meg. Egy kis segítség a mintához: terítsd ki őket és ragaszd őket össze. Ez a minta körülbelül 1 cm ráhagyást tartalmaz.

Nyári rugdalózó varrása lépésről lépésre

1.Vágd ki az alkatrészeket és illeszd őket egymáshoz a megfelelő oldalukkal. Rögzítsd őket egymáshoz gombostűkkel.
2.Az ujj részt hajtsd félbe és varrd végig a rövidebb szegély mentén, majd ismételd meg mindezt a másik ujjal is.
3.A ruha legyen kifordítva, az ujjak viszont a megfelelő részükkel kifelé. Illeszd őket így a karok nyílásaihoz és egy gombostűvel rögzítsd az alulsó ponton, ahol az ujj találkozik a hónaljjal, valamint a felső ponton is, ahol az ujj teteje találkozik a vállal. Majd óvatosan rögzítsd az ujj többi részét is. Varrd körbe és tedd meg ugyanezt a másik ujjal is.

Rugdalózó nyakának megvarrása

4.Vágj ki egy 2.5×40 cm-es téglalapot bordázott kötött anyagból, vagy egyszerűen vágd le egy rövid ujjú nyakát, ez lesz a rugi nyakrésze.
5.Hajtsd félbe a téglalapot a hosszabb oldal mentén majd varrd össze a rövidebb oldalnál. Majd hajtsd össze a másik oldalánál is.
6.Rögzítsd a nyak részt az ábrának megfelelően és varrd is oda ezt követően.

Rugdalózó szárának alja varrása

7.Rögzítsd a hátulsó passzé részt a rugdalózó alsó részéhez és varrd is oda.
8.Fordítsd egymással szembe a két elülső passzé részt és varrd őket össze.
9.Helyezd egymásra az elülső passzé részt és a hátulsó passzé rész egyik felét úgy, hogy egymással szembe nézzenek.
10.Hajtsd félbe a megfelelő oldal mentén és vasald jól le.
11.Varrd az elülső passzé részt a rugdalózó elülső részéhez, annak a külsejéhez.

Hajtsd félbe a hátsó passzé részt, majd vasald vagy hajtsd oda úgy, hogy az egész a rugdalózó belsejével nézzen szembe.
12. Varrd el a szegélyeket a rugdalózó alján, valamint az ujjakon. Végül pedig helyezd el a patenteket is.

Bővebben a rugdalózó varrásról, képek és szabásminta itt