Varrás varrógéppel kezdőknek

A varrás varrógéppel kezdőknek elsőre talán bonyolultnak tűnik, de ha rajtad kívül több milliárd embernek összejött, akkor neked is menni fog. Csak semmi pánik, összeszedtük a legfontosabb kezdő lépéseket, amikből ötletet és bátorságot meríthetsz. Így a varrás varrógéppel kezdőknek már nem is lesz mumus.

Varrás varrógéppel kezdőknek – a legelső gondolatok

Bizonyára téged is olyan szempontok motiválnak a varrástanulásra, mint hogy

  • jó lenne magadra és a gyerekekre ruhát varrni,ingyen-varrotanfolyam
  • jó lenne többet spórolni a ruházkodáson
  • jó lenne meg – és kiélni a kreativitásod
  • jó lenne ebben a hobbiban kikapcsolódni, feltöltődni
  • és nem utolsó sorban jó lenne, ha menne a varrás varrógéppel, ha már egyszer ajándékba kaptad, és ha már ott porosodik évek óta a szekrény alján…

Tehát, ha a fentiek közül bármelyik gondolat megfordult a fejedben, akkor jó hírünk van: mindenki így kezdi (vagy nem, hanem például egy mindent meg-és összevarró nagymama mellett, ahogyan az alapítónkkal, Katával is megtörtént kb. 7. éves korában…)

Szóval megtörtént a gondolat, most már csak a motivációdnak kell lendületet adni, hiszen az első gondolatot sokszor csüggedés követi, például ilyen velős, a varrással és varrógéppel kapcsolatos filozófikus eszmefuttatásban, hogy:

ááááááéééén úgy se értenék hozzá
varrógép?? Inkább letagadom, hogy van…
méghogykinevettessemmagam a család előtt a béna megvarrt cuccaimmal???
egy csomó időmbe kerülne eligazodni a varrógépen, inkább összeütök egy tortát, az hamarabb megvan…

Ugye-ugye? Ismerős..? 🙂

Tehát gyorsan álld útját az efféle gondolatoknak, mert máris jöhetnek a tettek, amelyek orkánként söprik le a kétségeidet!

Varrás varrógéppel kezdőknek – a legelső tettek

1.) Keresd meg a varrógépedet – vagy döntsd el, hogy milyen varrógépet veszel –  és annak használati utasítását. Ha nem találod az utasítást, keress interneten, mert ma már szinte mindegyik típusnak letölthető a használati útmutatója
2.) Végy 60 percet, amikor apránként elolvasod a használati utasítás szövegét és megnézed a képeit.
3.) Vedd elő a varrógépedet és helyezd üzembe a használati utasítás alapján és kezdj ismerkedni vele.
4.) A varrógép befűzésétől ne ijedj meg, mert az összes varrógépen szinte ugyanaz az útvonal, a modernebb gépekre pedig rá is van rajzolva. Ugyanakkor a befűzés az évek múltával sem változik, tehát elég csak 1 x megtanulnod, onnantól megy, mint a karikacsapás. A varrógép hibák lehetőségeiről pedig ide kattintva tudsz olvasni.
5) Csak kétféle öltéstípussal ismerkedj az elején: az egyenes és a cikk cakk öltésekkel, és azok állítási lehetőségeivel, a többi öltés ugyanis sokkal ritkábban fogod használni, és mire odajutsz, már gyerekjáték lesz ezeket is kiismerned.
6) Varrd össze az első textil darabokat

Hogy ne érezd magad annyira egyedül ebben a fázisban, mi is segítünk neked, ha feliratkozol az ingyenes varrótanfolyam leckéire ide kattintva.

Varrás varrógéppel kezdőknek – a folytatás

Ha már megbarátkoztál a varrógéppel, akkor jöhetnek az ügyesebb feladatok: kanyarodás a varrógéppel, tűcsere, kelmék különféle összevarrása, gomblyukvarrás, nadrágszár felhajtás, nadrágszár leengedés, különböző felhajtások, egyéb technikai megoldások. Egyszóval olyan varrás lépések, mint amilyeneket ebben a varrótanfolyamban is oktatunk.

Fontos, hogy a varrásra mindig szakíts időt, mint ahogyan a gyakorlásra is. Ha kevesebb időd van, vagy túl macerás elszakadni a gyerekektől, családtól, akkor válassz az alábbi online varrótanfolyamokból: