Alsószál befűzés: apró, de lényeges trükk

Mit tégy, ha a gépbe fűzésnél akad az alsószál? Nagyon sokszor találkozunk ezzel a problémával, és a hozzá fűződő ijedtséggel, amit az alsószál akadása okoz. Íme egy fontos tudnivaló, mielőtt hívnád a műszerészt.

Elromlott a varrógépem!! Kiáltanak fel többen, amikor kezdőként a varrógép befűzés során azt tapasztalják, hogy az alsó cérna nem akar feljönni a tűlemez alól, pedig ők mindent jól csináltak. Talán Veled is előfordult hasonló, hiába húztad, nem jött az alsó szál. Ilyenkor nem szabad kétségbe esni, mert az esetek legnagyobb részében nincs semmi baja a varrógépnek, hanem még szükség van egy kis gyakorlásra.

Ehhez nyújtunk most segítséget, de elsőként ismételjük át, amit az ingyenes varró tanfolyamon is tanultunk arról, hogy hogyan történik az alsó szál felhozása:

Fogd meg a varrógép tűbe fűzött felső szál végét két ujjal, tartsd feszesen, közben engedd le a tűt a tűlemez alá, majd emeld is ki (csak egyszer kell le és föl emelni!) Amikor a tű visszaért a felső pozíciójába, akkor finoman húzd meg akár többször is a felső szálat, amely már beleakadt az alsó szálba, csak segíteni kell neki a felszínre törésben. Ekkor az alsó szál hurka feljön, fogd meg a hurkot és vezesd ki a szálat. Majd rendezd el a szálakat a talp alatt hátrafelé.

 varrotanfolyam varrás kezdőknek online

Mit tégy, ha a nem akar feljönni az alsószál?

A varrógép oldalsó nagy keréktárcsáját mozgasd meg előre-hátra, de csak kb. 3-3 cm-nyit (3 cm előre, 3 cm hátra) folyamatosan, és többször egymás után. Közben a két ujjaddal fogd a felső szálat, és finoman húzd felfelé. Addig tekergesd a tárcsát előre-hátra, míg azt nem érzed, hogy az alsó szál megindul felfelé!

Ha így sem sikerül, akkor feltehetően az alsó szál rátekeredett az orsó berendezés valamelyik alkatrészére. Nyisd ki az orsó tokot, és nézd meg, hogy valóban így van-e, ha igen, akkor szabadítsd ki a cérnát.

Ez a két apró fogás hozzájárul ahhoz, hogy öröm legyen a varrás kezdőknek is!

3 hozzászólás

  1. Köszönöm az eddigi infókat,ebből is próbálok tanulni,köszönettel Ili

  2. Szia,köszönöm szépen a leckéket.Az első varrógépemet nyúznám,de nem tudom az alsó szálat felhozni.Mikor megvettük használtan a gépet egy darabig tudtam vele varni,egy tűt sikerült eltörnöm és onantol kezdve nem adja fel az alsószálat.Követtem az utasitásaidat de nem akarja az igazságot,esetleg van -e valami ötleted?Válaszodat elöre is köszönöm,és gratulálok az oldaladhoz!

  3. Van amikor szakítja a felső szálat, olykor pedig kicsúszik a tűből a felső szál cérna.

    Van amikor hurkolja az alsó szálat, illetve összecsomózza.
    Segítséget kérnék.
    Köszönettel Ibolya