Cica varrás

cica varrás

Ezt a cicát elkészítheted önállóan, plüss állatként, vagy az itt látható módon, „kilincs állatkaként”. A cica varrás alapján akár többféle állatkát is megvarrhatsz, ha kellően ügyes vagy a szabásminta kialakításához.

Egyik előző bejegyzésben kígyót varrtunk hasonló módon, története egyszerű: Kata az egyik plázában sétálva találkozott az ötlettel, a kilincsre akasztva tudja jelezni az állatka mindenkinek, hogy éppen szabad-e a bejárás vagy sem. Varrhatod többféle állatfigurával, otthonra, vagy ajándéknak is tökéletes. Most egy cica következik. A cica varrás nehézségét okozhatják a kanyarok és az ívek varrása, aminek a gyakorlására videót és nyomtatható gyakorló sablonokat találsz a Prémium Varrás Kezdőknek online varrótanfolyamban. Ha még nem tudsz varrni, akkor az ingyenes online varrótanfolyam is sokat segít.

Cica varrás hozzávalók:

(Lásd: 1. fotó)

  1. Két 30 x 25 cm alakú, nem rugalmas, vékonyabb textília
  2. Fehér és piros bélésanyagból kb. 15 x 16 cm a textiltáblához
  3. Ragasztós közbélés a táblához
  4. Hímzőfonal a cica szemének, orrának, bajszának
  5. A szemének gyöngyöt vagy gombot is használhatsz
  6. Töltőanyag (vatelin, vlies, vagy ami otthon akad)
  7. Franciakapocs 2 pár, amire a táblát akasztod

Cica varrás alkatrészeihez a szabásminta:

Cica sablon varráshoz, vagyis letölthető szabásminta az 1. fotón látható, ezt ki is nyomtathatod. Ügyelj rá, hogy a cica teste középen az anyag hajtott éléhez kerüljön (pont vonallal jelölve). A szabásminta már varrás szélességet is tartalmazza! Szabd ki a cicát, és szabd ki a textiltáblának való téglalapot is a bélésanyagból.

Cica varrás lépései:

A cica összevarrásának a lépései kezdők számára is könnyedén kivitelezhetők. Ha követed a lépésről-lépésre leírásunkat, akkor nem tévesztheted el.

  1. Hímezd ki a cica fejét, varrd össze a füleket és varrd a testhez a farokrészeket. (2.kép)
  2. A cica alsó – és felsőrészét egymás színével szembe forgatva varrd össze, kb 0,5 cm-es varrásszélességekkel, valamely egyenesebb szakasznál hagyj ki néhány centimétert kiforgató nyílásnak. Varrd össze a fej két lapját is, de a füleket helyezd belülre. Ezen is hagyj egy kis forgatónyílást. (3.kép)
  3. Igazítsd le a csúcsosabb részeknél a varrásszélességeket, és a kanyaroknál csipkedd be, hogy kifordítás után szépen kifeküdhessen, és ne húzza össze az anyagot, majd fordítsd ki a testet és a fejet, és tömd ki vatelinnal.
  4. A forgatónyílást varrd össze kívülről géppel, mm-esen, majd varrd fel a fejet a testre (4.kép)
  5. Készítsd el a megállító táblát (5 – 7 kép)
  6. Varrd a cica tappancsaira a franciakapcsot, a kapocs másik részét pedig a táblára (8-9. kép)

Tipp:

A cica testének kifordításához használj kötőtűt, úgy lehet hogy könnyebben boldogulsz. A textiltáblát gombbal is rögzítheted a cica tappancsaihoz. Használhatsz plüss anyagot is, a plüss állat készítéshez ugyanúgy megfelel az ingyen letölthető szabásminta.

Ha megvarrod a cicát, és van kedved, hogy viszontlásd a blogon, küldj róla fotót Katának az e-mail címünkre.  🙂   

Nagyításhoz kattints a képre:

Ez is érdekelhet:

1 Comment