Top szűkítés

top szűkítés

Hogyan szűkítsd a topodat? Egyszerű művelettel, ami olyan varrás, kezdőknek is, hogy szinte a kisujjukból kirázzák. 

Ez egy rugalmas anyagból készített top, ami azt jelenti, hogy a legegyszerűbben interlock varrógéppel dolgozhatsz vele, vagy ha nincs ilyen géped, akkor a háztartási varrógép rugalmas öltését vagy az overlock öltést használhatod. Ekkor fontos az is, hogy sztreccs varrógép tűt használj, ezzel ugyanis még jobb lesz a varrás minősége. A tűkről korábban itt írtunk, valamint a Varrás Kezdőknek online varrótanfolyam is tanít róla. Az ingyenes varrótanfolyam is sok hasznos tudnivalót tartalmaz, ami kapcsolódik a szabás varrás témaköréhez.

Top szűkítéshez varrás, kezdőknek (is)

(fotók lejjebb)

1. Fordítsd ki a topot, és húzd fel így magadra vagy arra, akinek készül (1. kép)
2. Gombostűzd meg a kívánt szűkítés mértékét mindkét oldalon (2-3. kép)
3. Varrd végig a gombostűzés mentén (esetleg férceld meg előtte) az oldalt. Ha interlock gépet használsz, akkor itt be is fejeződik a varrás, mert ez a gép varrás közben levágja a varrás szélességet, és el is szegi azt. (4-5. kép)
4. Ha háztartási géppel dolgozol, akkor előbb vágd le a felesleget oldalról, majd utána varrd meg (egyenes öltéssel majd cikk-cakkal, vagy csak overlock öltéssel.)

Top szűkítés magyarázat

A karcsúsítás nem fut végig fel a hónaljig, ezért a hónalj részt bontatlanul hagytuk. A szűkítés alja érinti a top felhajtását, itt két lehetőséged van:

1. Vagy felbontatlanul hagyod a felhajtást, és az oldal varratot egyszerűen keresztülfuttatod a top alján (így tettem én is). Ez a kevésbé „szakszerű”, de annál egyszerűbb megoldás, mert ha nem dolgozod el jól a varrás végét, akkor az oldalvarrat egyszerűen felbomlik. Ez ellen úgy védekezhetsz, hogy elkötöd az interlock varrat végeit. Ha sima egyenes (rugalmas) öltéssel varrod, akkor pedig reteszeléssel erősítsd meg a varrást. Most nem volt sok időnk, ezért a gyorsabb varrás megoldást választottuk, mivel tudtuk, hogy mit kell tennünk a biztos varrat eldolgozáshoz.

2. Vagy felbontod a top két oldalának alja részét, kiengeded teljes hosszában, és így varrod meg az oldalukat. Ezután az alját a kibontott szakaszon újra felhajtod és megvarrod. Ez a megoldás szakszerűbb, de picit időigényesebb.

Ezzel a módszerrel szűkíthetsz akár rugalmas anyagból varrt mini ruhát is. Ha a hónalj részt is szűkíteni kell, akkor ugyanúgy járhatsz el, mint a top alja esetében, azonban a hónalj rész eldolgozásához inkább az időigényesebb megoldást válaszd.

Ha tudod, hogy melyek a szakszerű megoldások a varrás során, akkor azt is tudod, hogy melyek az időigényesebb és a gyorsabb varrás technikák. Ehhez előbb-utóbb szükséged van arra, hogy egy varrótanfolyamon elsajátítsd a különböző praktikákat.

varrotanfolyam varrás kezdőknek online

Fotók (nagyításhoz katt a képre):

 Kapcsolódó cikkek: top varrása kezdőknek

2 Comments

  1. Éva

    Kedves Kata!
    Örülök a szűkitö tippnek ,mert én is most felhasználom .
    A honalj szükitést még nem tudom hogy oldom meg .
    Én egy kis nyugdijas Nagymama vagyok aki 4 fiu Unokára is vigyázz elég sokszor.
    Éva.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük