Hogyan varrjunk tornazsákot?

Hogyan varrjunk tornazsákot? Hiszen oviban, iskolában rendszeres használati tárggyá válik a tornazsák. Ezt a tornazsákot elsősorban a blog kedvéért varrtuk, de az ovis Rékának annyira megtetszett, hogy azóta féltett ereklyeként őrzi 🙂

Ezt a darabot nagyon egyszerű megvarrni, és élvezetesebb a varrás kezdőknek is, ha egy ilyen zsákkal kezdik életük első megvarrt holmiját!

Ingyenes online varrótanfolyamunk alapozóként jöhet szóba, a Prémium Varrás Kezdőknek Varrótanfolyamunk által viszont már gyakorlottan, profi módon varrhatod meg az alábbi zsákot.

Ha már értesz a varrógép működéséhez, esetleg túl vagy valamilyen varrásoktatáson, varrótanfolyamon, vagy egyszerűen csak kreatív vagy, akkor könnyedén megvarrhatod gyermekednek ezt a tornazsákot. Lássuk, hogyan is varrhatsz Te is hasonlót, íme a szabás-varrás folyamat:

Tornazsák hozzávalók:

40 cm hosszúságú gyerekmintás kartonanyag (2 db-hoz is elég), 80 cm hosszúságú zsinór, és 1 db zsinórszorító. Ez utóbbiakat rövidáru boltban kaphatod meg. (1. kép)

Tornazsák szabás:

Szabj ki 40 x 70 cm-es téglalapot, varrás szélességgel együtt. Ez lesz a zsák alapja.

Hogyan varrj tornazsákot, a varrás lépései:

…a részletes képes varrás leírást ajándékként küldjük el a Prémium Varrás Kezdőknek oktatócsomagunkban!

varrotanfolyam varrás kezdőknek online

Fotók nagyításához kattints a képre:

Varrás tipp

A varrás legelején elegendő lehet csak a két oldalt elszegni, a tornazsák alját azután is szegheted, miután összevarrtad egyenes öltésekkel. Így időt, cérnát, energiát is megspórolsz. A szegésekről, varrás szélességekről itt tanulhatsz.

Kapcsolódó cikkek: Még több gyerekholmi varrás

5 hozzászólás

  1. Ha 2 zsinórt fűzünk bele, akkor ellentétes irányba húzva a zsinórokat sokkal könnyebb összehúzni a zsákot, valamint a kinyitása is könnyebb.

  2. Kedves Kata!

    Jól értem, hogy a 40 x 70 cm-ben már benne van a varrásszélesség, nem kell pluszban hozzávennem, ugye?
    Köszönöm!
    Erika

  3. Én úgy szoktam varrni, hogy az alját ne kelljen össze varrni , egy téglalapot szabok, aminek csak az oldalát kell összevarrni, tisztázni cikk-cakk öltéssel is lehet.
    A zsinórt a fennt említett módon füzzük bele.
    Zsuzsa