“Ne zavarj!” Kilincstábla varrása

Kilincstábla kígyó varrás

Kilincstábla kígyó varrás akkor kellhet, ha nem tudsz nyugodtan pihenni, minden percben benyit valamelyik családtag a szobába, vagy ha családias hangulatú panziódat szeretnéd feldobni valamivel.

A kilincskígyó (ami a kilincsállatka fajhoz tartozik), a kilincsre akasztva tudja jelezni mindenkinek, hogy éppen szabad-e a bejárás vagy sem. Bizonyára emlékszel: a hotelekben kilincstábla gyanánt a szoba kilincsére akaszthatsz kis táblát kívülről, ha éppen azt akarod, hogy ne zavarjanak. No ez éppen ilyen, csak egyedi és szívhez szólóbb kivitelben.

Kata ötlete volt egy ilyen állatka elkészítése, a kilincs cica varrása alapján. Lerajzolta a szabásmintát, és került maradék anyag is, jöhetett hát a szabás varrás.

Nehézséget egyedül a kanyarok és ívek varrása okozhat, amire tökéletes – videós és letölthetős sablonos – gyakorlatokat találsz ebben az online varrótanfolyamban. Egyébként ha még nem tudsz varrni, akkor ingyenes online varrótanfolyamunkból tanulhatsz.

Kilincstábla kígyó hozzávalói:

Két 30 x 20 cm alakú, nem rugalmas, vékonyabb textil a kígyó testéhez

Fehér és piros bélésanyagból kb. 15 x 16 cm a textiltáblához

Ragasztós közbélés (mire jó ez?) a táblához

6 cm hosszú szatén szalag a kígyó nyelvhez

Gyöngy vagy gomb a kígyó szemének

Töltőanyag (vatelin, vlies, vagy ami otthon akad)

Gomb a kígyó feje alá, amire a táblát akasztod

Kilincstábla kígyó szabása

Az ingyenes letölthető szabásmintáért katt ide. Ez alapján szabd ki a kígyót, a fejrészből és a tekeredős részből is 2-2 db alkatrész kell, egyik a kígyó alja, másik a felső része. (1.kép) Ügyelj rá, hogy a szabásminta már varrás szélességet is tartalmazza! Szabd ki a textiltáblának való téglalapot is a bélésanyagból.

Kilincstábla varrása:

  1. A kígyó fejrésze és a hullámos része kiszabás után külön van (1 és 2 alkatrész), ezeket varrd össze egymással, így egyben megkapod a teljes felső és alsó részt. A varrásszélességet vasald szét, összevarrás előtt elszegheted (2.kép)
  2. A kígyó has – és felsőrészét egymás színével szembe forgatva varrd össze, kb 0,5 cm-es varrásszélességekkel, a farokrésznél hagyj ki néhány centimétert kiforgató nyílásnak.(3.kép)
  3. Igazítsd le a faroknál és a fej csúcsos részénél a varrásszélességeket, és a kanyaroknál csipkedd be, hogy kifordítás után szépen kifeküdhessen, és ne húzza össze az anyagot. (4-5.kép)
  4. Fordítsd ki a kígyó testét egy hosszú rúddal (kötőtű, festőecset szára, hurkapálcika, stb.)
  5. Tömködd ki apránként majd varrd össze kézzel vagy géppel színoldalról a forgatónyílást és varrd fel a szemeit (6.kép)
  6. Varrd fel kézzel a piros bélésselyemre az “üzenetedet”, majd vasald a fonákoldalára a ragasztós közbélést (7-8.kép)
  7. Színoldalukkal szembefordítva varrd össze a fejér és piros bélésselymet, egyik oldalát kivéve
  8. Fordítsd ki, vasald le, majd színoldalról mm-esen tűzd körbe, közben a nyitott rész varrásszélességeit egymással szembe, befelé igazítva varrd össze. (9.kép)
  9. Varrd a kígyó “állára” a gombot és varrj a táblára akasztót cérnából, ezt akaszthatod a gombra. (91.kép)

A textiltábla fehér felére fordítva azt jelenti, hogy “bejöhetsz”, ha van kedved, ezt is ráhímezheted!

Tipp: A kígyó testének összevarrásakor a kiforgatónyílást máshová is teheted, célszerű minél egyenesebb szakaszt találnod. Helyezheted pl. akár a fejrész és a hullámos rész összevarrási vonalába is. A textiltáblát franciakapoccsal is rögzítheted a kígyó fejéhez. Használhatsz plüss anyagot is, a plüss állat készítéshez ugyanúgy megfelel az ingyen letölthető szabásminta.

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük