Virágos, steppelt mobil telefon tok varrása

mobil telefon tok varrás

Mobil telefon tok varrás sorozatunkban most jöjjön egy, a legújabb trend szerint működő tok fiatalos, lendületes stílusú telefontulajdonosoknak!

A telefont egy szalag segítségével húzhatod ki a telefontokból. A varrás kivitelezéséhez minimális varrástudásra van szükséged, az alapokat megtanulhatod akár ingyenes varrótanfolyamunkból, további praktikákat pedig a Varrás Kezdőknek szóló kurzusunkból.  Lássuk a szabás-varrás menetét:

Mobil telefon tok varrás hozzávalói:

Maradék anyagból célszerű elkészítened, lehetőleg ne rugalmas textíliát válassz, hanem vászon féleséget.

Mobil telefon tok varrás szabásminta:

Téglalap alakú alkatrészeket szabj ki, a saját telefonod méreteihez igazítva: mérd le a telefon hosszát, és adj hozzá 3 cm-t, majd mérd le a szélességét is, és ehhez 4 cm-t adj, ezekben már benne vannak a varrásszélességek is. Az így kapott méretek alapján szabd ki az alkatrészeket. A varrásszélességed 1 cm legyen. A mobil telefon tok varrás előkészületei során ezeket az alkatrészeket szabd ki:

Külső részből 2 db,
Bélésből 2 db
Merevítő közbélésből 2 db
Szalagból:  2 x a telefon hossza + 5 cm
Szalagvég díszítő

Mobil telefon tok varrás pontjai:

  1. Steppeld össze a virágos külső részeket a merevítő bélésekkel
  2. Az egyik külső alkatrész felső negyed részébe készíts gomblyukat, ezen fog kibújni a szalag
  3. Fektesd a bélést a gomblyukazott alkatrész színoldalára, és varrd össze a rövidebb oldalt (azt, amelyik a gomblyukhoz közelebb esik, ez lesz a tok nyílásának egyik fele)
  4. Fektesd a másik bélést is a tok másik külső részére színoldalukkal szemben, fogd hozzá a szalag egyik végét a fotón látható módon, és varrd össze ezt az oldalt is. Így két alkatrészt kapsz, mindegyikhez hozzá van varrva a bélés, itt lesz a benyúlási rész.
  5. Fordítsd ki az így összevarrt alkatrészeket és színoldalról tűzd le 1 cm-es szélességben.
  6. Csak a steppelt alkatrészek rövidebb oldalát színt színoldallal összeforgatva varrd most össze (telefon tok alját, a tok hosszabb oldalai még nincsenek összevarrva)
  7. Majd úgy, hogy a bélés ne legyen bővebb mint a tok, a bélés alját is varrd össze (a keletkezett varrásszélesség a tok alja felé néz, a bélés hosszabb oldalai még nincsenek összevarrva)
  8. A tok nyílásánál induló szalagot, ami a steppelt rész és a bélés közé esik, vezesd a bélés és a steppelt rész között a gomblyukhoz, és ott bújtasd ki a tok külső részére
  9. Varrd össze a tok oldalait színoldalról egyenes, majd cikk-cakk öltésekkel
  10. Végül varrd fel a pánt végére a díszítő anyagot

Ha megvarrod a tokot, és van kedved, hogy viszontlásd a blogon, küldj róla fotót az e-mail címünkre.

Mobil telefon tok varrás képes útmutatója, a nagyításhoz kattints a képre:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük