Az egyenes varrás titka videóval (jelszavas)

egyenes varrás videó

Az egyenes varrás titka sokkal egyszerűbb, mint gondolnád, íme két használható tipp és egy videó!

Kezdő varrás tudással még sokszor tapasztalhatod, hogy elferdül a varrás vonala, amikor két kelmét összevarrsz, és girbe-gurba lesz a varratod az egyenes varrás helyett.

Az egyenes varrás sokszor misztikusnak tűnő fogalom. Ha még a varrógéppel vannak gondjaid, akkor ajánljuk az ingyenes varró tanfolyamot, ahol részletesen tanulhatsz a gép beállításairól, vagy a Varrás Kezdőknek otthoni, profin felépített varrótanfolyamot.

Lássuk az első tippet:

A varrógép talpának lemezét a legtöbb gépen hosszú, bevágott vonalakkal látták el, és mindegyik mellé számok vannak írva. Ezek jelzik a tű leszúrás és a lemezen látható vonal közti távolságot mm-ben(vagy ha nincsenek mellettük számok, akkor is könnyen lemérhetőek). Ha az anyag széleit pl. a 21-es vonalhoz illeszted és így varrod végig a kelmét egyenes öltéssel, akkor 20 – 21 mm-es vagyis 2 cm-es varrásszélességet fogsz kapni. A lemezt a legtöbb gépen hosszú, bevágott vonalakkal látták el:

egyenes varrás

A tűleszúrás és az anyagszél közti távolság kb 12-13 mm:

Lássuk a második tippet:

A másik tipp lényege abban rejlik, hogy a szabás-varrás folyamatában hogyan fogod a kelmét, miközben a géped varr. A kelmét nem a két oldalánál kell fogni, és nem szükséges görcsösen belekapaszkodni az anyagba! A gép továbbító fogazata (ami a tűlemez alatt mozog) magától továbbítja az anyagodat a varrógép talp alatt elölről hátrafelé, neked erre nincs gondod. Az elölről hátrafelé történő irányt tehát megoldja a varrógép. Ami viszont rajtad múlik, az a kanyarok, ívek stb. képzése. Ha egyenes vonalú varrást szeretnél tehát produkálni, akkor egyszerűen „csak” egyenesben kell tartanod a kelmét. Ezt úgy teheted a legkönnyebben, ha – mint feljebb említettem – a kelmét nem a két szélén fogod és tartod, hanem a varrógép talp előtt gyakorolsz ujjaiddal enyhe nyomást a kelmére, akár mindkét kezed ujjbegyével. Azért csak enyhe nyomás kell, hogy könnyen tudd elcsúsztatni a kelmét a varrógépen. Ha szabadkaros a géped, akkor is csak laza csuklóval tartsd az anyagot.

Másik kezeddel hátul vagy oldalt igazgathatod a kelmét, de szintén finoman, nem rángatva, laza csuklóval és nem húzva!! Hátul nem szabad húzni a kelmét, hiszen a továbbítófogazat végzi ezt a munkát. Így a másik kezeddel a kelme irányítását tudod segíteni, ha pl. nem egyenes, hanem íves varratokról van szó.

Videó az egyenes varrás készítéséről (részlet)

(csak az ingyenes varrótanfolyam feliratkozóinknak), amely részlet az online varrótanfolyamunk videótárából, ahol rengeteg, máshol nem látható videót is elérsz mind a szabás, mind a varrás témaköreiből.

Videó lejátszás

A videókhoz tartozó jelszót mindig és csakis az ingyenes online varrótanfolyam adott leckéjében küldjük el. Ha Neked még nem járnak a leckék, akkor regisztrálj értük ingyenesen ezen az oldalon.  (Kérjük, hogy külön ne írj nekünk a jelszó miatt, mert azt csak a leckék sorrendjében, az adott leckében van módunk közölni, köszönjük.)

Videó folytatása és az egyenes és íves gyakorló sablonok letöltése itt, az online varrótanfolyamban.

Ez is érdekelhet:

2 Comments

  1. Gulyás Judit

    Kedves Varró társak.! Én egy lábbal hajtható régi Zinger gépet örököltem a szüleimtől. Rendbe hozattam, s hogy eljöttem nyugdíjba, szeretném használni is. Nagyon örülök, hogy vannak még olyan emberek akik tudásukat hajlandóak átadni , hogy értelmes dologgal tőlthessük az időnket ebben az alapvető értékeket vesztő világban. Sajnos varrótanfolyamra nem tudok elmenni ( a gépet nem tudom magammal vinni ) így a küldött anyagok alapján próbálok a varrás rejtelmeibe elmélyűlni. Szívesen varrnék, szabnék közösen valakivel, aki kicsit gyakorlotabb. Én újpesten lakom, 62 éves vagyok.

    Köszönet Kata az eddigiekért és a jövőbeni anyagokért.

    üdvözlök mindenkit, kitartás

    Judit

  2. Dr Csiba Ernőné Gabi

    Nagyon élvezem a varrotanfolyamot.Érthető közvetlen.
    Szerintem helyes kedves nő aki kitalálta és segit megszeliditeni a gépet.Hálásan köszönöm!!! Visszajött az önbizalmam.
    Egy nyugdijas aki nem ér rá! Csibáné

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük