Tűpárna varrása

tűpárna varrása

A tűpárna varrása a varrótanfolyamokon mindig nagy sikert arat. A titka abban rejlik, hogy kiszabni is és megvarrni is nagyon egyszerű. Most ezt a hold alakú tűpárnát segítünk elkészíteni, így nem fog gondot okozni a varrás kezdőknek sem.

Ezt a tűpárnát kereteztük is, ezért egyedi megoldás, de neked csak a fantáziád szab határt, használd bátran a kreativitásod. A szabásmintát megtalálod lejjebb, egyszerűen nyomtasd ki, vágd körbe majd tedd rá az anyagodra.

Az ingyenes varrás leckékből tanulhatsz alap varrás fortélyokat, ha pedig komolyabban szeretnél megtanulni varrni, akkor nézd meg kezdő varrás tananyagainkat.

Tűpárna varrása – a hozzávalók:

Karton anyag vagy más vidám színű vászon tökéletes lesz a varráshoz, két 20 x 15 cm-es darabot keress. Kell még töltőanyag, mondjuk összevagdosott vagy tépkedett vatelin, akasztónak min. 12 cm vékony szatén szalag. (1. kép)

Tűpárna varrása – a szabásminta:

A szabásminta már a varrás szélességet is tartalmazza! Félbehajtott anyagra tedd rá a mintádat, és ebből szabj ki 2 db-ot. (Utolsó kép)

Tűpárna varrása:

  1. Varrd össze a holdformákat, színt színnel szemben, az alján hagyj forgatónyílást, aminek a végeit reteszeld. A tűpárna csücskeinél igazítsd rövidre a varrásszélességet. (2. kép)
  2. Forgasd ki a tűpárnát, igazítsd el és tömd ki. (3. kép)
  3. Sodorj túl egy irányban két fonal darabot és engedd egymásra őket, szépen összecsavarodnak (4-5. kép)
  4. Varrd össze kézzel a forgatónyílást, ha ügyesebb vagy, akár géppel is összevarrhatod színoldalról, mm-esen. (6-7. kép)
  5. Varrd kézzel a tűpárna oldalára apró öltésekkel a sodrott fonalat, és a végén alakíts ki egy kis akasztót is. (8-9. kép)
  6. Jöhetnek bele a gombostűk! (10 kép)

Nagyításhoz kattints a képre:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük