Tűpárna varrása

tűpárna varrása

A tűpárna varrása a varrótanfolyamokon mindig nagy sikert arat. A titka abban rejlik, hogy kiszabni is és megvarrni is nagyon egyszerű. Most ezt a hold alakú tűpárnát segítünk elkészíteni, így nem fog gondot okozni a varrás kezdőknek sem.

Ezt a tűpárnát kereteztük is, ezért egyedi megoldás, de neked csak a fantáziád szab határt, használd bátran a kreativitásod.

Az ingyenes varrás leckékből tanulhatsz alap varrás fortélyokat, ha pedig komolyabban szeretnél megtanulni varrni, akkor nézd meg kezdő varrás tananyagainkat.

Tűpárna varrása – a hozzávalók:

A tűpárna kész méretei: kb. 12 cm hosszú és 16 cm széles.

Karton anyag vagy más vidám színű vászon tökéletes lesz a varráshoz, két 20 x 15 cm-es darabot keress. Kell még töltőanyag, mondjuk összevagdosott vagy tépkedett vatelin, akasztónak min. 12 cm vékony szatén szalag. (1. kép)

Tűpárna varrása – a szabásminta:

A szabásmintát megtalálod lejjebb, egyszerűen nyomtasd ki, vágd körbe majd tedd rá az anyagodra. A szabásminta már a varrás szélességet is tartalmazza! Félbehajtott anyagra tedd rá a mintádat, és ebből szabj ki 2 db-ot. (Utolsó kép)

Tűpárna varrása:

  1. Varrd össze a holdformákat, színt színnel szemben, az alján hagyj forgatónyílást, aminek a végeit reteszeld. A tűpárna csücskeinél igazítsd rövidre a varrásszélességet. (2. kép)
  2. Forgasd ki a tűpárnát, igazítsd el és tömd ki. (3. kép)
  3. Sodorj túl egy irányban két fonal darabot és engedd egymásra őket, szépen összecsavarodnak (4-5. kép)
  4. Varrd össze kézzel a forgatónyílást, ha ügyesebb vagy, akár géppel is összevarrhatod színoldalról, mm-esen. (6-7. kép)
  5. Varrd kézzel a tűpárna oldalára apró öltésekkel a sodrott fonalat, és a végén alakíts ki egy kis akasztót is. (8-9. kép)
  6. Jöhetnek bele a gombostűk! (10 kép)