Gomblyukvarrás varrógéppel

Gomblyukvarrás varrógéppel

A gomblyukvarrás varrógéppel tapasztalataink szerint az egyik legnagyobb rejtély a kezdő varrónőknek, de tudjuk, hogy ez csak addig tart, amíg fel nem tárul a gomblyukvarrás módja, amiről a végén mindig kiderül, hogy nem is olyan nehéz dolog.

Az ingyenes varrás leckékből tanulhatsz alap varrás fortélyokat, ha pedig komolyabban szeretnél megtanulni varrni, akkor nézd meg az azonnali varrástudást adó speciális varrás tananyagainkat.

Gomblyukvarrás hozzávalók

varrotanfolyam varrás kezdőknek online

Kb 15 x 15 cm-es kelme, ami szőtt, vagy vászon, de semmi esetre sem kötött anyag. Ha nem elég vastag a gyakorlós anyagod, akkor duplán hajtva használd.

Gomblyukvarrás menete több lépésben:

1. A kelmére jelöld be a gomblyuk hosszát, ami a gomb átmérőjével egyezik meg, majd válaszd ki a legkisebb és legsűrűbb cikk-cakk öltést (kb. 2 mm) és egy kb. 4 mm-es cikk-cakk öltést, amit állíts nulla öltésnagyságúra. Ez utóbbinál ugyanis a cél az, hogy egy helyben varrja az öltést. Ezzel fogod rögzíteni a gomblyuk alsó és felső végeit. (1. kép)

2. A gomblyuk felső végénél készíts a 4mm-es öltéssel rögzítést.

3. Ezután állítsd 2 mm-es cikk-cakkra a programot, és állítsd a tűt baloldali állásba. (Ilyen állás a legtöbb gépen található, de ha mégsem, akkor maradjon a tű állása középen). Majd varrj végig a jelölés bal oldalán egészen a gomblyuk alsó jelöléséig.

4. A gomblyuk alsó végénél is készítsd el a 4mm-es öltéssel a rögzítést, majd emeld ki a tűt a kelméből, és fordítsd meg az anyagot és helyezd vissza a talpat a gomblyuk végére (ami eredetileg az alsó vége) (2. kép)

5. Varrd végig a gomblyuk másik szárát is, a végén esetleg pár öltést még reteszelhetsz a szélesebb öltéssel. (3. kép)

Figyelem! Öltést soha ne válts úgy, hogy a tű a kelmében van! Mindig emeld ki a tűt, és csak azután válts öltésprogramot!

Gomblyukvarrás gyakorlása:

A gyakorló anyagodra varrj minél több, különböző méretű gomblyukat! Ha elsőre vagy másodikra nem sikerül (vagy harmadikra és negyedikre), ne add fel! Coco Chanel sem úgy született, hogy azonnal tudta, hogyan kell csinálni…

Nagyításhoz kattints a képre:

6 Comments

  1. MilkovichneKolozsiPiroska

    Nagyon koszonom a hasznos tanacsokat ,az a jo ,hogy erthetoen elmagyarazzak es bemutatjak a kepen mit ,hogyan kell csinalni .En eddeig nemtudtam gomblukat varni de mostmar tudok ,szepnapot onoknek Piroska !

  2. Kelemen Zoltán

    Mióta megvettem a gépet (80-as évek végén) Famula Veritas azóta szenvedek vele. Varráskor az anyag alsó felén egy maroknyi cérnát egyre hosszabb hurokban hagy amíg be nem szorul. Elvittem szervízbe, a gép újszerű, mondták, de azóta is ezt csinálja. Előfordult már, hogy sikerült vele varrnom, de nem ez a jellemző. Kísérletezéseim eredményeként szerintem az a baj, hogy a cérnát kidobja a felső szálfeszítőből, és elkezd hurkolni. Hogyan lehetne ezt a problémát megszüntetni?